pondělí, 01 říjen 2018 15:57

Jeseníky

Ahoj, dnes vám štěknu o dalekém cestování. Minulý týden měl můj člověk dovolenou a tu jsme z větší části trávily v Jeseníkách pod Šerákem, v Horní Lipové. Tady nás čekala krásná chalupa a vlastní parádní zahrada. Ve středu ráno jsme trénovali petanque, ale zdá se, že v pravidlech nestojí nic o situaci, kdy psa odnese košonek pryč, a značkování hřiště taky úplně s jásotem přijato nebylo. Achjo. Tak jsme se radši prošli na vlak a odjeli do Jeseníku. Cestou z nádraží do lázní je parádní lítací louka. Pak ale nastal problém, protože do celého lázeňského areálu je chlupatcům vstup zakázán. Vzhledem k tomu, že můj člověk už tou dobou zavětřil kávu a tím pádem nebylo cesty zpět, vplížili jsme se tam natajňačku. Dost rychle se ukázalo, že nejsme jediné a brzy jsme se už povalovaly v kavárně (Vinckovo kafe v rodném domě V. Priessnitze bylo zkrátka báječné. Nabízejí tu kávu ze zrn pražírny Doubleshot a dokonce i alternativní přípravu. Drip byl tak dobrý, že jsem si sem na něj po procházce zašla podruhé. Pozn. člověka.). Taky jsme oběhli prameny, a užili si lesní vzduch. Dole ve městě potom bylo na řadě pivo (Prochozený den můžete zapít v jeseníckém minipivovaru některým z ležáku ze zdejší nabídky. Pozn. člověka.) a pak už cesta do chaloupky. Ve čtvrtek jsme se ráno proběhli k Lesnímu baru (Uprostřed lesů tu najdete pití chladící se v potůčku, rozdělaný oheň a leccos k zakousnutí. Krásný nápad! Pozn. člověka.) a potom k vlaku do Branné. Tam je na kopci soustava zámků a taky minipivovar Kolštejn, což bylo o dost podstatnější, protože se podávalo kachní stehno a vepřové koleno (Pokud vám nevadí na dobrý oběd čekat u zdejšího ležáku hodinu, je to celkem fajn místo. Pozn. člověka.). Mňam! S plnými bříšky jsme se prošli podél řeky na vlak do Ostružné, a pak už byl večer. Další den byl na programu kavárenský výlet do Olomouce. V Druhém domově (Tahle kavárna je jako stvořená pro klidné odpoledne třeba u knihy. Pozn. člověka.) jsme se seznámili se psím baristou Benem, a v Kafe jak lusk (Kromě skvělé kávy tu mají parádní sendviče a příjemnou obsluhu. Pozn. člověka.) si pořádně odpočinuly před dlouhou cestou zpátky do pelíšku. Až do rána jsme se ani nepohnuly, a pak nás ještě čekala náročná sobota. Začaly jsme jí na farmářských trzích mezi zámkem a Berounkou v Dobřichovicích (Dokonalost. Pozn. člověka.) a potom si zopakovaly obědovou (Ochutnaly jsme skvělé sušené telecí od Pamlsků z příběhem, které jsme koupily na trhu. Mňam!) návštěvu Sklizena a kávovou v Café Černý Dorty. Odpoledne jsme se přesunuly pro změnu k Vltavě, na náplavku za železničním mostem na vinobraní (Akce to byla kvůli davům dost nepsafriendly. Tlapky v ohrožení!). Potom už byla psa utahaná jako myš, a tak si naordinovala pár regeneračních dnů. A jak si užíváte začátek podzimu vy?
Pac a pusu.

Číst 234 krát

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

Anti-spam: je třeba splnit zadání